Hypotheekleads kopen – waarop moet u letten?

De hypotheekmarkt is niet meer wat het is geweest. De rente is weliswaar laag en de markt trekt weer aan, maar of de gloriedagen van weleer ooit terugkomen is nog maar sterk de vraag. Veel hypotheekadviseurs worstelen dan ook met het binnenhalen van nieuwe omzet. Herkenbaar? Hypotheekleads kopen kan de oplossing zijn, als u weet waarop u moet letten.

Hypotheekleads kopen: de meest krachtige marketingtool

Dankzij de potentiële inkomsten vormen hypotheekleads momenteel de meest krachtige marketingmethode binnen de branche. Ja, hypotheekleads zijn vaak prijzig. En ja, ze vereisen een gedisciplineerde en systematische aanpak voor een succesvolle conversie. Maar direct mail, advertenties en radio- en tv-reclame blijven per nieuw behaalde klant uiteindelijk duurder, omdat u met hagel schiet. Uiteindelijk draait het niet om uw investering, maar om wat uw investering oplevert: de ROI (return on investment). En die is bij hypotheekleads relatief hoog.

Controle over uw marketing(budget)

Hypotheekleads kopen, betekent investeren met een grote mate van zekerheid. Met andere vormen van marketing weet u nooit van tevoren hoeveel leads ze opleveren. Door leads te kopen, weet u dat wél. Bovendien houdt u volledige controle over uw marketingbudget, omdat u iedere lead apart afrekent en uw uitgaven dus perfect inzichtelijk houdt. Net als bij andere marketingacties draait het vervolgens uiteraard wel om het converteren van leads in nieuwe klanten. Pakt u dat niet goed aan, dan gaat uw investering in rook op – wat overigens niet anders is bij de meer reguliere marketingacties. De sleutel tot succes? Snelheid!

Snelheid bepaalt de conversie

De meeste hypotheekleads worden online geworven. Omdat alles op internet draait om snelheid en gemak, hebben we massaal een nieuw verwachtingspatroon ontwikkeld. We willen niet deze week een antwoord. Of morgen. We willen het nú. Met hypotheekleads is het niet anders. Stel, de heer De Vries heeft interesse in een hypotheek en heeft de keuze gemaakt dit via internet kenbaar te maken. Dan zegt dat iets over zijn verwachtingspatroon. Hij had de telefoon kunnen pakken om zijn bank te bellen of hij had de fiets kunnen pakken om een tussenpersoon te bezoeken. Hij koos echter voor internet en zegt daarmee: “Ik wil gemak én ik wil snel geholpen worden.” Koopt u deze lead, dan vist u per definitie achter het net als u pas na een week belt. Meneer De Vries heeft zijn keuze dan al lang gemaakt. Bel dus direct dezelfde dag. Of liever: bel direct op het moment dat u de lead ontvangt.

Als u een goed product aanbiedt met passende service en concurrerende tarieven, dan maakt snelheid het verschil. Voor online hypotheekleads geldt dan ook: hoe sneller u reageert, hoe hoger uw kans op conversie (en nieuwe omzet) wordt.